Věštírna je safe space bez ukládání. Safe space, kde se boty dávají na ruce a tleská se ploskami nohou ve výskoku. Save bez videohry. Interaktivní slow TV ve větru. Věštírna je větrný mlýn ve Lvím zálivu bez Mistrálu. Je až nápadně podobná Velvet Room z Persony. Je místem, kde čas neplyne. Kde se čas tvoří skrze jeho návštěvnictvo.
___
Tagy: tvůj drip je můj equip, druhý dech videoher, Loot & Run, první láska ve virtuálním světě, fenomén gameplay, grafická esej tří M, máš vše, co s tím?, heslo na kolik?
Náročnost: Nelze předpovědět.
Hudba: DJ Feudál, VJ Práce
–
Řekni mi co máš na sobě – řeknu ti co hraješ. Pojďme se domnívat, co lidé hrají za videohry podle toho, jak se oblékají. Pojďme si představovat balenu jako armor, rolády jako kompas a fast fashion jako low tier equip.
Second Hand Kanyzova falza. Co se stane s videohrami po slevě? Hry si zaslouží důstojný důchod. Jak by takový důchod mohl vypadat? Data mining, propadlé hry na Steamu a pornografický obsah.
Je ještě ve virtuálních světech nezbytné s sebou něco vláčet? Otevírat inventář, přerovnávat skříně, brousit sekeru, držet volant, zbraň, hlavu, WASD. Jak vypadají opravdové inventáře?
”Na snech je hezké to, že se k nim můžete vrátit…“ Ibelin
Pokud jsou média tělem našeho myšlení, je marketing toxoplazmózou? O čem ještě sníme? Hitparáda malicherností, autentické zpovědi prvního vkročení do virtuálního světa.
“Celá komercializace není nic jiného, než že prezentuješ konzumní lidi…” Kasia Kozyra
“Skvělý rozhovor, ale neměl čísla.” Čestný Strakatý
Jak je to v případě streamování videoher? Vymyslel Only Fans (OF) Václav Havel? Když se na někoho koukám, jak hraje, jsem také hráč? Skyrim Grandma, Madcat Lady, Quebber, Marie Pačesová. 6,5k videí a 11 let má 4015 dní.
Je logotyp ještě potřeba? Nevypadají všechny stejně? A co je inovativnější než komerčně úspěšná videohra? Cokoliv, třeba společnost, která vyrábí lepící pásky. Od roku 1978 nezměnila značku. Pojďme se formou dílny pokusit o remedializaci značky, která nezná internet ani sociální sítě.
Představa, že zapneš videohru, kde zažiješ vše, co tě nenapadne, je fantazie. Zatím. Ale představa, že videohra obsahuje vše, co existuje? Musíme se toho zbavit. Všichni. Co vše jsme dnes schopni vyměnit za zábavu ve virtuálním světě? Obětujeme inventáře za zábavu? Nebo je jen neustále otvíráme a zavíráme a máme radost, že se bavíme hromaděním?
Pojďme naší zpovědí něco hmotného zanechat samotnému festivalu. Vytvořme sbírku hesel. Určitě se bude hodit všem fanouškům.