18:00 - 19:00
KUMST, Údolní 19, Showroom, chodba
Zveme na vernisáž dvou výstav, které vznikly v rámci festivalu Lektvar.
Polospánek
Skrze autorský design prostředí výstava zkoumá moment polospánku mezi digitálním a fyzickým světem. Stopy studentských her zde na základě vzájemných kolizí prorůstají inventářem připravených pastí nebo kořistí. Základní výrazivo výstavy pracuje s fyzickým modelem, který odráží různorodé prvky viditelných i neviditelných stránek herního vývoje. Výsledná scéna tak mapuje atmosféru činorodých vztahů mezi interiérem a exteriérem osobního prostoru, kde na soutoku živé a mrtvé vody mají všechny zkušenosti rovnocenný význam.
Lucie Polášková a Vojtěch Vaněk
Výstava vzniká ve spolupráci s Ateliérem herních médií, dílnami FaVU VUT a kreativním hubem KUMST.
Kompas: vzorník
Výstava představuje schematický rozbor barev čtyř digitálních her (Death Stranding, 2019; Genesis Noir, 2021; Half-Life 2, 2004; Mirror’s Edge, 2009). Vybrané hry mají signifikantní barevnou paletu, která prostupuje napříč celkovým grafickým řešením. Výběr byl zúžen na tři reprezentativní barvy pro každou hru. Jednotlivé odstíny jsou následně navázány na barevný vzorník, který vychází z knihy Werner's Nomenclature of Colours (1814). Kniha pojmenovává jednotlivé barvy na základě analogií z oblasti zoologie, botaniky, chemie, mineralogie, anatomie a umění.
Interaktivním jádrem výstavy jsou čtyři elipsy s mřížkou a pastelkami. Jednotlivá políčka můžete vybarvovat tak, aby vznikl barevný přechod z jedné strany elipsy na druhou. V každém políčku může být pouze jeden odstín barvy. Podobu barevného přechodu určuje dosah přivázaných pastelek a způsob, jakým se rozhodnete jednotlivé “pixely” zakreslit.
Koncepce a design:
Lucie Polášková, Natálie Sodomková, Vojtěch Vaněk
Realizace výstavy:
Andrea Pilařová, Lucie Polášková, Štěpánka Trčková
Výroba:
David Holubec
Instalace:
Patrik Bartošík, Barbora Novotná, Zdeněk Rychtera