13:00 - 14:30
FaVU, Údolní 53, Ateliér herních médií
13:00 Josef Šmíd (FAMU): Hrana
Než jsem se rozhodl zpracovat nástěnnou malbu do interaktivní podoby, neměl jsem o vývoji her nejmenší potuchy. Cesta od kresby fixem přes šablony, spreje a válečky až do neznámého území kódování a animace byla můj životní game changer.
13:30 Jan Nechvátal (USW UK): Hlína
Mou ambicí je tvořit hry, které kombinují edukační aspekty se zábavou. Příběhová adventura Hlína vypráví o pracovních povinnostech a její hlavní postava hledá své místo ve světě plném společenských problémů. Většina herního prostředí vznikla naskenováním modelů a hráč tak může prozkoumávat 3D prostor a 3D animace postav z keramické hlíny.
14:30 Marina Bednářová a Vítek Hofštetr (VOŠG): Upíří skleníky
V prezentaci představíme náš plenérový game jam projekt Upíří skleníky. Po skončení game jamu jsme se rozhodli s vývojem hry pokračovat. Ustoupili jsme od mikro managementu a více se soustředili na žánr tower defence. Po půl roce jsme se rozhodli pro tvrdý restart vývoje a opět se pustili do experimentování. Nově pracujeme se simulovanou gravitací ve 2D prostoru. A hlavně se místo obrany skleníků snažíme skleníky zničit.
___
Pořádat festival a představovat si, že je to okno, na jehož ploše závodí tři kapky. Která zvítězí? A je to vůbec soutěž? Snad o vaši přízeň a pozornost. Jako kapky lektvaru energie se svými prezentacemi vystoupí studenti a studentky herních oborů na středních, vyšších a vysokých školách. Prezentující po krátkém přemlouvání prozradí, jak jejich hry vznikaly a jaké tvůrčí peripetie je potkaly. A nevyhnutelně si zaběhnou i k barvám a barevnosti ve svých dílech.
Cílem bloků je dát slovo studujícím na úkor vystudovaných. A možná také poskytnout přehled toho, jak mohou v blízké budoucnosti vypadat hry, které tvoří mladá generace autorů a autorek... Na řadu přijde komentované hraní a občas i chvíle, kdy si budete moci zahrát také vy.